lördag

Idag har jag skrivit tre brev, frankerat dem och postat iväg dem till tre olika landskap.
Det är första gången på länge en virkning börjat likna något fastän jag ännu inte vet.
Jag debuterade också i hallon- och lingongrottsbakning.

Det blev strömavbrott och jag var längst in, längst ner i affären. Ungefär som härom kvällen när jag var i källarförrådet och rotade upp sorgen; rötter ur rötan. Någon knackade in mot utrymmet, hallå. det är nån här svarade jag. En sekund senare släcktes det och det var svartare än något annat; ja, kanske inte just sorgen, men på närpå. Haallå. högt, oroligt. En äldre dam kikade genom dörrspringan och ursäktade sig med att hon sett att det varit tänt. Jo, jag tackar jag. Och jag tilltalar mig med nån.

Sedan några dagar tillbaka har min bror några gånger anmärkt på att någon stiger in hos oss och igår var det tydligt. För en vecka sen flyttade jag farfars skor från m till p och jag vill tro att det är det. Innan ingenting. Min lillebror är så seende. Som jag önskar jag vore; mer lyhörd och observant. De står här på mitt rum, jag ser honom i var äldre herre, min farfar. Alla är han den här tiden så jag undrar om han kan komma att hjälpa mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar