fredag

bär ett tält och sätter upp det inomhus. på lördag kan man komma in. jag vill ha allt. mitt rum ser inte ut som mitt. vill sova bredvid nån som vill sova bredvid mig. ligger bredvid javän och igår sov också malin här. det var som på läger eller internat, tänkte jag; en sovsal.
en farbror bjöd laget runt på tuggummi i planet. jag la på just när jag hälsade på värdinnorna. ett medelålderspar drack öl i smyg, och någon var extremt allergisk för nötter. det poängterades minst fyra gånger, och jag tänkte bara på hur lyckligt lottad denne var, att jag packat mina 800g valnötter, 2kg pumpakärnor och 200g mandlar i bagaget och inte i handväskan. man skulle inte skratta men jag gjorde det varje gång de pratade om allergikern. jag kunde orsakat någons död och bara en sån sak är väl kul.
sen kom jag till ett otrevligt london. så jag plankade på tåget. men huset och min pals var bra att komma till.
idag känns det att jag trivs. det kom jag ändå på när jag svettades på tunnelbanan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar